Social Media Marketing και σύγχρονες Επιχειρήσεις!

social_media_integration_in_email_marketing
Είναι πλέον σαφές, πως ζούμε σε μια εποχή η οποία χαρακτηρίζεται από έντονες αλλαγές και μεταβολές τόσο στο κοινωνικό περιβάλλον όσο και στο οικονομικό. Αυτές οι έντονες αλλαγές και εξελίξεις που βιώνουμε καθημερινά, δεν θα μπορούσαν να αφήσουν ανεπηρέαστο το κομμάτι της επιχειρηματικής δραστηριότητας, αφού όλο ένα και περισσότερες επιχειρήσεις έρχονται αντιμέτωπες με το «λουκέτο». Για να καταφέρουν ωστόσο, οι επιχειρήσεις να επιβιώσουν, να ορθοποδήσουν και να αναπτυχθούν θα πρέπει να αναπτύξουν μια συγκεκριμένη επιχειρησιακή στρατηγική η οποία να είναι προσαρμοσμένη στις έντονες εξελίξεις της εποχής. Αφού αναφερόμαστε σε επιχειρήσεις, δεν θα πρέπει να ξεχνάμε πως έμμεσα αναφερόμαστε σε αγαθά και υπηρεσίες  τις οποίες παράγουν οι εν λόγω οργανισμοί. Όπως οι περισσότεροι γνωρίζουμε τα αγαθά αυτά και οι υπηρεσίες παράγονται από τις επιχειρήσεις με στόχο την διεύρυνση τους στην οικονομική πυραμίδα και την μεγιστοποίηση των κερδών τους. Όμως για να φθάσουν σε αυτό το σημείο όπου θα μπορούν να μεγιστοποιήσουν τα κέρδη τους, να ανταγωνίζονται άλλους ισάξιους οργανισμούς και γενικά να αναπτύσσονται, θα πρέπει τα προϊόντα τους και οι υπηρεσίες τους να φθάσουν στους άμεσα εμπλεκόμενους στις οικονομικές συναλλαγές, τους καταναλωτές.
infinitemarketing.info-smmarketing
Πως θα γίνει όμως αυτό σε έναν κόσμο γεμάτο προκλήσεις, αλλαγές, αβεβαιότητες και εξελίξεις; Όπως προανέφερα προηγουμένως, σημαντικό ρόλο παίζει η επιχειρησιακή στρατηγική του marketing αλλά και της καινοτομίας η οποία θα πρέπει να είναι άμεσα προσαρμοσμένη στις εξελίξεις της εποχής. Όταν ακούτε την λέξη εξέλιξη τι σας έρχεται στο μυαλό; Προσωπικά τουλάχιστον στο δικό μου έρχεται η τεχνολογία, οι πληροφορίες και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ναι καλά ακούσατε «Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης» ή αλλιώς «Social Media”.  Τα Social Media είναι πολύ δημοφιλή στην εποχή μας με αποτέλεσμα ολοένα και περισσότεροι χρήστες να εγγράφονται καθημερινά σε αυτά. Πάνω σε αυτό το στοιχείο οι σύγχρονες επιχειρήσεις θα πρέπει να επενδύσουν, αναπτύσσοντας έτσι μια διαφορετική επιχειρηματική δραστηριότητα προσαρμοσμένη πάνω στο Social Media Marketing. Τι είναι όμως το social media marketing ? To social media marketing είναι η αξιοποίηση των Social Media Networks (Facebook, Twitter, Google) για την προβολή και την προώθηση μιας μάρκας, ενός προϊόντος, μιας υπηρεσίας ή ενός δημοσίου προσώπου. Περιλαμβάνει όλες τις στρατηγικές αποφάσεις, τις τεχνικές υλοποίησης και τις τακτικές ενέργειες εφαρμογής που θα πρέπει να πραγματοποιηθούν στο πλαίσιο ανάπτυξης μίας άρτιας και ολοκληρωμένης παρουσίας ενός brand στα Social Media Networks. Το πλεονέκτημα του Social Media Markeing απέναντι στο traditional marketing (παραδοσιακή διαφήμιση) είναι μεγάλο. Με το Social Media Marketing o καταναλωτής τοποθετείται στο κέντρο της επιχειρηματικής δραστηριότητας. Με λίγα λόγια για να γίνω πιο κατανοητός, ο καταναλωτής αποκτά πιο ενεργό ρόλο στην συναλλαγή, αναπτύσσει την αμφίδρομη επικοινωνία ή διάλογο και μεταμορφώνεται από ένα παθητικό δέκτη μηνυμάτων και πληροφοριών σε έναν πρωταγωνιστή. Συνοψίζοντας, δεν θα πρέπει σε καμία περίπτωση να απομονώσουμε το traditional marketing, αφού το Social Media Marketing δεν ήρθε με σκοπό την αντικατάσταση του παραδοσιακού marketing. Αντιθέτως, αναπτύχθηκε ως μια επιπρόσθετη, βοηθητική και συμπληρωματική λύση στα πλαίσια της εξελισσόμενης στρατηγικής του marketing.

Αθανάσιος Τζήμας,
Φοιτητής Οικονομικών Επιστημών.
12191797_1699747300246833_373183082856720850_n

Comments are closed.