Ο δρόμος προς την Καινοτομία και την Επιχειρηματικότητα!

innovation
Σε προηγούμενο μου άρθρο, είχα παρομοιάσει τις επιχειρήσεις ως ζωντανούς οργανισμούς οι οποίοι αντιλαμβάνονται, αντιδρούν και προσαρμόζονται στις μεταβολές του περιβάλλοντος. Για να το καταφέρουν ωστόσο αυτό και να προσαρμοστούν στις μεταβολές του περιβάλλοντος θα πρέπει να αναπτύξουν συγκεκριμένη επιχειρηματική δραστηριότητα προσαρμοσμένη πάνω στην καινοτομία. Ναι καλά ακούσατε καινοτομία! Αρχικά με τον όρο καινοτομία εννοούμε μια επιχειρηματική δραστηριότητα μέσω της οποία αναπτύσσονται νέες και βελτιωμένες υπηρεσίες, μέθοδοι παραγωγής, διαδικασίες, προϊόντα και υλικά τα οποία μακροχρόνια θα επιφέρουν κέρδος στην επιχείρηση. Σε αυτό το σημείο ωστόσο θα ήθελα να κάνω μια διευκρίνιση. Όλοι μας όταν ακούμε την λέξη κέρδος, στο μυαλό μας πρωτίστως έρχεται η εικόνα των χρημάτων, των μετρητών και των επιταγών. Το δύσκολο σε όλη την υπόθεση όμως είναι η αλλαγή επιχειρηματικής συνείδησης και νοοτροπίας, αφού με τον όρο κέρδος από την καινοτομική δραστηριότητα ορίζουμε κάθε τι το οποίο εμπνέει, δημιουργεί, βελτιώνει και μακροπρόθεσμα επιφέρει προστιθέμενη αξία τόσο στο κοινωνικό περιβάλλον όσο και στην επιχείρηση. Τι απαιτεί όμως η καινοτομία ; Όλοι μπορούν να καινοτομήσουν; Ένας σημαντικός και σταθμικός παράγοντας ο οποίος επηρεάζει άμεσα κάθε καινοτομική προσπάθεια και ξεχωρίζει τον επιτυχημένο και έξυπνο entrepreneur από τον απλό manager είναι το ρίσκο. Η καινοτομία και η επιχειρηματικότητα απαιτούν την λήψη ριψοκίνδυνων αποφάσεων οι οποίες άλλοτε πετυχαίνουν και άλλοτε αποτυγχάνουν. Στις Η.Π.Α είναι έτοιμοι να υποστηρίξουν οποιαδήποτε «τρελή ιδέα» πάνω στην επιχειρηματικότητα και την καινοτομία, σε αντίθεση με τους Ευρωπαίους επενδυτές. Αυτό προπαντός οφείλεται στην διαφορά νοοτροπίας μεταξύ των δύο ηπείρων, αφού τόσο η Ευρώπη όσο και η Ελλάδα δεν διαθέτουν την κουλτούρα ανάληψης ρίσκου και τα χρηματοπιστωτικά δίκτυα που απαιτούνται για την επέκταση των νεοφυών επιχειρήσεων του διαδικτύου σε παγκόσμιο επίπεδο.  Συνοψίζοντας για να γίνω πιο κατανοητός, οι εταιρείες  διαδικτύου συχνά δεν έχουν καθόλου έσοδα στην αρχή. Για παράδειγμα, το Twitter και το Facebook αρχικά εστίασαν στους αριθμούς των χρηστών τους και στη συνέχεια όταν καθιερώθηκαν σε παγκόσμιο επίπεδο άρχισαν να στρέφουν την προσοχή τους στα κέρδη και στα έσοδα μέσω των διαφημίσεων. Τώρα πλέον, αριθμούν χιλιάδες χρήστες και έχουν αναρριχηθεί στην «πυραμίδα» με τα δημοφιλέστερα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, γιατί απλά οι επενδυτές τόλμησαν και έκαναν αυτό που έπρεπε. Όπως επισημαίνει και ο ιδρυτής του δημοφιλέστερου μέσου κοινωνικής δικτύωσης, ο Mark Zuckerberg “ Το μεγαλύτερο ρίσκο είναι να μην παίρνεις κανένα. Σε έναν κόσμο που αλλάζει πολύ γρήγορα, προοδεύει και εξελίσσεται η μόνη στρατηγική που εγγυάται την επιτυχία είναι να παίρνεις ρίσκο”. Κλείνοντας, θεωρώ πως είναι υποχρέωση όλων μας, η δημιουργίας μιας κοινωνίας με ένα σταθερό επιχειρηματικό κλίμα, στο οποίο η επενδυτική και καινοτομική πρωτοβουλία θα μπορεί να υποστηριχθεί και να αναπτυχθεί διατηρώντας βέβαια τους κανόνες και την επικείμενη νομοθεσία της χώρας μας.

Αθανάσιος Τζήμας,
Φοιτητής Οικονομικών Επιστημών
12191797_1699747300246833_373183082856720850_n

Comments are closed.