Οι Έλληνες εθελοντές που ασχολούνται με την πρόωρη εγκατάλειψη του σχολείου…

17410277_1523340257706372_1350982571_nΤα τελευταία χρόνια γίνονται πολλές αναφορές σε αποφοίτους της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και πως αυτοί πέφτουν θύματα της οικονομικής ύφεσης καθώς έχουν περιορισμένες ευκαιρίες απασχολησιμότητας. Σκεφτείτε σε ένα ασταθές οικονομικό περιβάλλον εάν νέοι με υπεράριθμα προσόντα αδυνατούν να βρουν μια θέση εργασίας, το μέγεθος του προβλήματος που αντιμετωπίζουν οι νέοι που για διάφορους λόγους δεν είχα την ευκαιρία να τελειώσουν την βασική εκπαίδευση. Κάπως έτσι γεννήθηκε η πρωτοβουλία για την διεξαγωγή του σχεδίου Schoolies, a project for school leavers, ένα πρόγραμμα που θα διερευνούσε τις αιτίες και τους λόγους που οι νέοι αναγκάζονταν να εγκαταλείψουν την βασική εκπαίδευση και πως θα μπορούσαμε να συνεισφέρουμε λύσεις για να αντιμετωπιστεί αυτό το ζωτικό πρόβλημα. Όπως μας εξηγεί η κα.Παρασκευή Κωστοπούλου εκπρόσωπος της δραστήριας ομάδας νέων Loutraki International Youth Forum που έχουν γίνει γνωστοί με διάφορες πρωτοβουλίες με διεθνές υπόβαθρο στον νομό Κορινθίας με αυτές που ξεχωρίζουν είναι μαθήματα σε πρόσφυγες, διοργάνωση αθλητικών δρώμενων ενώ σημαντική και η υποστήριξη στην συνεισφορά σε πολιτιστικά δρώμενα στην πόλη του Λουτρακίου.

17408558_1523339157706482_410536588_o

Στο πρόγραμμα το οποίο διοργανώθηκε στο Λουτράκι το διάστημα 8-15 Νοεμβρίου και χρηματοδοτήθηκε από το πρόγραμμα Erasmus+ και την ελληνική εθνική υπηρεσία το Ινστιτούτο Νεολαίας και Δια Βίου Μάθησης έφερε κοντά είκοσι έξι νέους από την Ελλάδα, Λιθουανία, Κροατία, Βουλγαρία και Ισπανία –χώρες στις οποίες είχαν παρατηρηθεί από τα πλέον υψηλά  ποσοστά πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου μεταξύ αυτών της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Το πρόγραμμα που διήρκεσε μια εβδομάδα με ερευνητικό και διαδραστικό τρόπο προσπάθησε να αναγνωρίσει τις αιτίες της πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου –εδώ να τονίσουμε πως στάθηκε ιδιαίτερος αρωγός η συνεισφορά των μαθητών της ευρύτερης περιοχής σχολείων της Κορινθίας που συμπλήρωσαν ερωτηματολόγια ενώ σε επαφές που είχε η οργάνωση μαζί με τους μαθητές προσπάθησε να αντιληφθεί τους λόγους γιατί φίλοι και συμμαθητές τους αναγκάζονται να εγκαταλείψουν το σχολείο. Όπως παρατήρησε το  LIYF βασικές αιτίες είναι παθογένειες της κοινωνίας οι οποίες αυξάνονται κατακόρυφα λόγω της οικονομικής κρίσης ενώ εξαίρεση αποτελεί αυτή καθαυτή η εκπαιδευτική διαδικασία ως αιτία εγκατάλειψης του σχολείου. 17431438_1523340244373040_1463231577_o

Καθώς η πρόωρη εγκατάλειψη του σχολείου δεν οφείλεται σε μία μόνο αιτία, δεν υπάρχουν και εύκολες απαντήσεις. Οι στρατηγικές για τη μείωση της πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου πρέπει να στοχεύουν στην αντιμετώπιση μιας σειράς αιτιών και να συνδυάζουν την εκπαιδευτική και κοινωνική πολιτική, τις δράσεις για τους νέους και θέματα σχετικά με την υγεία, όπως η χρήση ναρκωτικών και τα ψυχικά ή συναισθηματικά προβλήματα. Αυτό που ξεχωρίζει στην πρωτοβουλία είναι ότι η ομάδα νέων του Λουτρακίου κατάφερε να ενώσει νέους με πολύ διαφορετικό υπόβαθρο όπως youth workers, καθηγητές, νέους μαθητές, νέους που αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν το σχολείο και συμβούλους επαγγελματικής σταδιοδρομίας ώστε ο καθένας ανάλογα με το υπόβαθρο του να συνεισφέρει στο σύνολο της προσπάθειας καταφέρνοντας να δώσουν ειλικρινείς λύσεις στο πρόβλημα της πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου.

Comments are closed.